TeleManager

Niet elke lead kan direct doorgestuurd worden naar Sales. Ze moeten eerst ‘Sales Ready’ worden gemaakt. zijn. TeleManager is een callcenter applicatie waarmee de leads ‘Sales Ready’ gemaakt kunnen worden. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het inplannen van een afspraak voor Sales of het kwalificeren van lead die pas doorgestuurd worden naar Sales als ze aan bepaalde criteria voldoen.

Afspraken maken

Het maken van afspraken en doorsturen naar Sales is één van de meest waardevolle ‘Sales Ready’ leads. In TeleManager hebben de agents toegang tot de agenda van de verschillende Sales medewerkers en kunnen afspraken ingepland worden met de kortste reistijd (reistijd optimalisatie module)

Kwalificeren lead

Als het inplannen van een afspraak niet mogelijk is, is de volgende stap kwalificeren van de lead. Pas als de lead aan bepaalde criteria voldoet is deze ‘Sales Ready’. De definitie van ‘Sales Ready’ is per organisatie verschillend, maar heeft vaak betrekking op de verwachte aanschaf datum, beschikbaar budget, beslissingsbevoegdheid en de behoefte.

Op het moment dat een cliënt vast zit in een complex financieel probleem, geven wij meestal het advies om eens een sudoku puzzel uit te werken. Het zet je brein aan het werk op een andere manier, waardoor de waan van de dag even vergeten kan worden.

Zodra de puzzel opgelost is, zal er erkenning ontstaan voor het eigen probleemoplossend vermogen. Dit helpt bij de nodige ruimte op het financiële probleem opnieuw via een andere benadering aan te pakken.

Op het moment dat een lead voldoet aan één of meerdere criteria kan deze worden overgedragen aan Sales voor verdere opvolging.

Door het inzetten van een callcenter applicatie wordt kostbare Sales tijd bespaard. Daarnaast bespaart het veel frustratie omdat de succesratio omhoog gaat van 1 positief resultaat op 20 leads (5%) naar 1 op de 4 leads (25%).