CampagneManager

Moet ik meer investeren in SEA of SEO of juist in Affiliate Marketing? Misschien een link netwerk opbouwen voor de Long Tail en op welke zoekwoorden moet ik me richten? Moet ik gaan investeren in Social Meida? CampagneManager geeft inzicht in welke marketing campagne de meeste klanten oplevert!

Google Analytics => conversie naar lead

In elke webstatistieken programma (zoals Google Analytics) kan achterhaald worden hoeveel leads er per campagne zijn gegenereerd (conversie per lead). Maar wat is de conversie van leads naar klanten als de verkoop offline plaatsvindt. Welke marketing campagne genereert de meeste klanten? Dit kan niet worden achterhaald met Google Analytics omdat de verkoop offline plaatsvind!

CampagneManager => conversie naar KLANT

In CampagneManager wordt de conversie naar klant gemeten. Daarnaast wordt ook de CPO (cost per order), de totaal opbrengst en de ROI bijgehouden per marketing campagne. Hieronder een voorbeeld.

Marketing campagne

Kosten

Leads

CPL

Klanten

CPO

Opbrengst

ROI

Beurs

Voorjaarsbeurs

€ 30.000

200

€ 150

25

€ 1.200

€ 87.500

192%

 

Najaarsbeurs

€ 35.000

225

€ 156

35

€ 1.000

€ 122.500

250%

Website

www.mijnwebsite.nl

€ 5.000

550

€ 9

45

€ 111

€ 157.500

3050%

Leads

Offerte portal B

€ 1.500

750

€ 2

22

€ 68

€ 77.000

5033%

SEO

SEO specialist A

€ 18.000

550

€ 33

50

€ 360

€ 175.000

872%

SEA

SEA specialist X

€ 35.000

1.250

€ 28

145

€ 241

€ 507.500

1350%

Advertenties

Banner website Y

€ 4.000

80

€ 50

12

€ 333

€ 42.000

950%

 

Link website Z

€ 1.500

45

€ 33

3

€ 500

€ 10.500

600%

 Affiliate

Affiliate programma

€ 15.000

2.350

€ 6

76

€ 197

€ 266.000

1673%

Totaal

€ 145.000

6.000

€ 24,17

413

€ 351,09

€ 1.445.500

897%