Moet ik meer investeren in SEA of SEO of juist in Affiliate Marketing? Misschien een link netwerk opbouwen voor de Long Tail en op welke zoekwoorden moet ik me richten? Moet ik gaan investeren in Social Meida? CampagneManager geeft inzicht in welke marketing campagne de meeste klanten oplevert!
Google Analytics => conversie naar lead
In elke webstatistieken programma (zoals Google Analytics) kan achterhaald worden hoeveel leads er per campagne zijn gegenereerd (conversie per lead). Maar wat is de conversie van leads naar klanten als de verkoop offline plaatsvindt. Welke marketing campagne genereert de meeste klanten? Dit kan niet worden achterhaald met Google Analytics omdat de verkoop offline plaatsvind!
CampagneManager => conversie naar KLANT
In CampagneManager wordt de conversie naar klant gemeten. Daarnaast wordt ook de CPO (cost per order), de totaal opbrengst en de ROI bijgehouden per marketing campagne. Hieronder een voorbeeld.
Marketing campagne |
Kosten |
Leads |
CPL |
Klanten |
CPO |
Opbrengst |
ROI |
||
Beurs |
Voorjaarsbeurs |
€ 30.000 |
200 |
€ 150 |
25 |
€ 1.200 |
€ 87.500 |
192% |
|
|
Najaarsbeurs |
€ 35.000 |
225 |
€ 156 |
35 |
€ 1.000 |
€ 122.500 |
250% |
|
Website |
www.mijnwebsite.nl |
€ 5.000 |
550 |
€ 9 |
45 |
€ 111 |
€ 157.500 |
3050% |
|
Leads |
Offerte portal B |
€ 1.500 |
750 |
€ 2 |
22 |
€ 68 |
€ 77.000 |
5033% |
|
SEO |
SEO specialist A |
€ 18.000 |
550 |
€ 33 |
50 |
€ 360 |
€ 175.000 |
872% |
|
SEA |
SEA specialist X |
€ 35.000 |
1.250 |
€ 28 |
145 |
€ 241 |
€ 507.500 |
1350% |
|
Advertenties |
Banner website Y |
€ 4.000 |
80 |
€ 50 |
12 |
€ 333 |
€ 42.000 |
950% |
|
|
Link website Z |
€ 1.500 |
45 |
€ 33 |
3 |
€ 500 |
€ 10.500 |
600% |
|
Affiliate |
Affiliate programma |
€ 15.000 |
2.350 |
€ 6 |
76 |
€ 197 |
€ 266.000 |
1673% |
|
Totaal |
€ 145.000 |
6.000 |
€ 24,17 |
413 |
€ 351,09 |
€ 1.445.500 |
897% |